اشتباه بزرگ معلمان دبستانی در کلاس های ریاضی

 

چرا ما به هنگام یادگیری بچه ها و به وقت تمرین حل کردن آنها کاسه ی صبرمان لبریز می شود ؟ چون کودکان را مثل خودمان فرض کرده ایم و یا اینکه کودکی آنها را درک نکرده ایم. شاید به سختی بتوانیم اشتباهات کودکان را قبول کنیم اما آنان با این آزمون و خطاهای بسیار و اشتباهات به اصطلاح کودکانه به یادگیری می پردازند. پس کمی از صبر ایوب کمک بگیرید !

به یاد داشته باشید علی رغم تمام کاستی ها و مشکلات در مدرسه چنانچه کار خود را با بازی تلفیق کنید ، دانش آموزانتان چنان اختیار عمل را بدست می گیرند و خود را بازیگردان صحنه ی آموزش جای میدهند که شما متوجه زنگ تفریح هم نمی شوید و خستگی را احساس نخواهید کرد.

همان طور که کودکان زیر 6 سال با سرود  و نمایش و شعر مفاهیم عددی و برخی از اصول و مبانی دینی و  شهروندی را یاد می گیرند ، دانش آموزان دوره ی ابتدایی هم با بازی این فرایند را دنبال می کنند و به آموزه های خود می افزایند.

چه اشکالی دارد که زنگ ریاضی با زنگ هنر و کاردستی تلفیق شود !

نکته ی بسیار مهم دیگر اینکه ما معلمان در ایران بسیار کمتر از وسایل اطرافمان در کلاس های درس بهره می گیریم. در ژاپن و استرالیا و بسیار ی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته( سنگاپور )

کلاس درس بیشتر به یک انباری شباهت دارد تا به اتاق 3 در 4 معمولی.

 

/ 1 نظر / 15 بازدید

اين انباري كه بهش اشاره كردي چه نوع انباري است ؟ از اون انبارها كه توش وسايل قديمي و بدر نخور مي ريزند وسالها خاك مي خوره ؟ يا از اون انبارها كه وسايل بدربخور توش نگه مي دارند ودر مواقع لزوم از انها استفاده مي كنند؟