انتخاب روش و الگوی مناسب برای طراحی آموزشی اجتماعی چهارم93

چه الگو و روشی برای تدریس و طراحی سناریوی آموزشی درس مطالعات اجتماعی چهارم مناسب است؟

گروه مطالعات اجتماعی اداره کل شهرستان های استان تهران در زیر برخی از روش ها
و الگوهای مناسب را برای دروس این کتاب برگزیده است.

شما معلمان عزیز می توانید با این پیشنهادات همراه شوید.این انتخاب کاملا
پیشنهادی است و شما خوبان قطعا مطالعه از منابع مناسب را خواهید داشت.

درس مطالعات اجتماعی نسبت به بقیه دروس از روش های متفاوت تری برخوردار است و لذا روش هایی چون "پرسش و پاسخ"، "بحث گروهی" در بیشتر دروس این کتاب قابلیت کاربرد را دارد.

درس1:همسایه ما- پرسش و پاسخ / پیش سازمان دهنده

درس2:اینجا محله ماست- گردش علمی/ پروژه

درس3:خرید و فروش در محله- بارش فکری/ ایفای نقش

درس4: نقشه محله ما-یادگیری تسلط یاب / پروژه

درس5: زندگی در شهر و روستا- پیش سازمان دهنده / بحث گروهی

درس6: جهت های جغرافیایی-ایفای نقش/ تسلط یاب / بازی آموزشی

درس7:جغرافیدانان چگونه محیط های زندگی را مطالعه می کنند؟- نمایش / پرسش و
پاسخ

درس8: نخستین روستاها چگونه بوجود آمده اند؟-ایفای نقش/ قصه گویی/ نمایش

درس9:نخستین شهرها چگونه بوجود آمدند؟- بازی آموزشی/ قصه گویی/ نمایش

درس10:مورخان چگونه گذشته را مطالعه می کنند؟-گردش علمی/ اعضای تیم

درس11:سفری به شهر باستانی همدان-قصه گویی/گردش علمی/ نمایش/ محاکم قضایی

درس12:سفری به تخت جمشید(1): قصه گویی/ نمایش/ محاکم قضایی/ایفای نقش

درس13:سفری به تخت جمشید(2): قصه گویی/نمایش/محاکم قضایی/ایفای نقش

درس14:سفری به شهر باستانی کرمانشاه- قصه گویی/نمایش/محاکم قضایی/ایفای نقش

درس15:کوه ها ودشت های زیبا-نمایش / پروژه

درس16:آب و هوا - آزمایشگاهی / نمایش/ رویدادهای جاری

درس17:نواحی آب و هوایی ایران-پیش سازمان دهنده/ نمایش / تفکر استقرایی

درس18:پوشش گیاهی و زندگی جانوری در ایران- پیش سازمان دهنده / نمایش / گردش علمی

درس19:از محیط زیست مراقبت کنیم-محاکم قضایی / رویدادهای جاری

درس20: نشانه های ملی ما- بحث گروهی / نمایش

درس 21:تقویم-بازی آموزشی / نمایش

درس22: روزهای مهم – نمایش / بحث گروهی

/ 1 نظر / 46 بازدید